Ansvarlig for undersøkelsen. – Jeg tror det tverrfaglige teamet vårt gjør at pasienter føler seg sett og forstått, sier Renate Foss Skardal ved Sørlandets rehabiliteringssenter (SRE), ansvarlig for innhenting av svar til undersøkelsen.
Stor tillit til den faglige dyktigheten
Pasientene opplever stort utbytte av oppholdet i Eiken, viser fersk undersøkelse.
Årlig undersøker rehabiliteringssenteret i Eiken hvor fornøyde pasientene er med tilbudet. Her kartlegger de alt fra
- kommunikasjonen mellom pasienter og behandler
- utbytte av behandling
- tillit
- forberedelse på tiden etter utskriving
- informasjon
- ventetid
I pasientundersøkelsen for 2022 har 315 pasienter ved Sørlandets rehabiliteringssenter (SRE) lagt igjen svar så langt i år.
Disse tre svarene scorer SRE høyest på, i positiv forstand:
Jobber med kontinuerlig forbedring
Pasientundersøkelsene brukes som et verktøy for de ansatte ved SRE, for å bli enda bedre.
– Vi har egne fagdager og samlinger der vi jobber med hvordan vi kan forbedre oss for å gjøre pasientene enda mer fornøyd i fremtiden, sier Skardal.
Undersøkelsen kartla ingen kritisk lav score, men på en skala fra 1–5, der 5 er best, var det disse tre spørsmålene som fikk lavest score:
– Denne innsikten fra undersøkelsen, som gjennomføres årlig, gjør at vi kan jobbe aktivt med å forbedre egne rutiner og dermed tilbudet til pasientene. Eksempelvis jobber vi med å få ut enda tydeligere informasjon om oppholdene våre, både på hjemmeside, velkomstbrev og annet informasjonsmateriell, fordi undersøkelsen viser at dette er noe vi kan bli bedre på, sier hun.
Les om flere av de fornøyde pasientene ved Sørlandets rehabiliteringssenter:
- Monica Karud kom til Eiken på krykker og dro igjen med en frihetsfølelse
- Fysioterapeut gjennom 40 år råder hoftepasienter til å etterspørre rehabilitering
- Ørnulf Thyberg: – Det ultimate bevis på at opphold på rehabiliteringssenter nytter.
Og hun synes det er spesielt gledelig hva pasientene sier i undersøkelsen om hvordan de blir møtt:
– Vi ønsker nettopp det, at våre pasienter skal bli sett, hørt og forstått, sier hun.
ØNSKER DU OPPHOLD PÅ SØRLANDETS REHABILITERINGSSENTER? Les mer om tilbudene
Årlig undersøker rehabiliteringssenteret i Eiken hvor fornøyde pasientene er med tilbudet. Her kartlegger de alt fra
- kommunikasjonen mellom pasienter og behandler
- utbytte av behandling
- tillit
- forberedelse på tiden etter utskriving
- informasjon
- ventetid
I pasientundersøkelsen for 2022 har 315 pasienter ved Sørlandets rehabiliteringssenter (SRE) lagt igjen svar så langt i år.
Disse tre svarene scorer SRE høyest på, i positiv forstand:
Jobber med kontinuerlig forbedring
Pasientundersøkelsene brukes som et verktøy for de ansatte ved SRE, for å bli enda bedre.
– Vi har egne fagdager og samlinger der vi jobber med hvordan vi kan forbedre oss for å gjøre pasientene enda mer fornøyd i fremtiden, sier Skardal.
Undersøkelsen kartla ingen kritisk lav score, men på en skala fra 1–5, der 5 er best, var det disse tre spørsmålene som fikk lavest score:
– Denne innsikten fra undersøkelsen, som gjennomføres årlig, gjør at vi kan jobbe aktivt med å forbedre egne rutiner og dermed tilbudet til pasientene. Eksempelvis jobber vi med å få ut enda tydeligere informasjon om oppholdene våre, både på hjemmeside, velkomstbrev og annet informasjonsmateriell, fordi undersøkelsen viser at dette er noe vi kan bli bedre på, sier hun.
Les om flere av de fornøyde pasientene ved Sørlandets rehabiliteringssenter:
- Monica Karud kom til Eiken på krykker og dro igjen med en frihetsfølelse
- Fysioterapeut gjennom 40 år råder hoftepasienter til å etterspørre rehabilitering
- Ørnulf Thyberg: – Det ultimate bevis på at opphold på rehabiliteringssenter nytter.
Og hun synes det er spesielt gledelig hva pasientene sier i undersøkelsen om hvordan de blir møtt:
– Vi ønsker nettopp det, at våre pasienter skal bli sett, hørt og forstått, sier hun.